Šiandien niekas jau
nebepasakys kada tiksliai buvo pradėtas gaminti burbonas Wild Turkey. Žinoma tik jog dabartinis pavadinimas buvo sugalvotas
1940 metais. Taip pat žinoma, kad XIX amžiaus viduryje įvyko du šiai markei
svarbūs įvykiai:
·
1855 metais buvo įkurta kompanija Austin
Nichols, besispecializuojanti žemės ūkio produkcijos supirkimu ir perpardavimu
alkoholio gamybos įmonėms.
·
1869 metais broliai airiai Džeimsas ir Džonas
Raipai pastatė burbono gamybos įmonę.
Broliai buvo airiai ir puikiai nusimanė
viskyje, tačiau Amerikoje teko susitaikyti su vietos realybe: šiuose kraštuose
jau keletą dešimtmečių vietoj klasikinio grūdinio viskio buvo gaminamas
kukurūzinis burbonas. Palengva jų gaminamo burbono populiarumas augo ir štai
1893 metais būtent jų burbonas buvo atrinktas, iš maždaug 400 vietinio burbono
rūšių, atstovauti jų gimtąjį Kentukį pasaulinėje parodoje. Kompanija labai
sėkmingai dirbo iki 1919 metų, kada JAV parlamentas priėmė sausąjį įstatymą ir
privertė užsidaryti visas alkoholį gaminančias įstaigas. Pagaliau 1933 metais
įstatymą atšaukė ir gamykla pratęsė darbą. Tuo momentu jie jau priklausė
paminėtiems aukščiau – kompanijai Austin Nichols.
Ir štai dabar atėjo laikas papasakoti
pavadinimo atsiradimo istoriją. Pasakojama, jog 1940 metais vienas kompanijos
darbuotojas surinko draugus į laukinių kalakutų medžioklę. Tuo metu Amerikoje
buvo labai populiaru medžioti laukinius kalakutus ir tai buvo vienas iš mėgstamiausių
amerikiečių užsiėmimų. Tam, kad medžioklė būtų dar linksmesnė, su savim buvo
paimta keletas buteliukų burbono ir ne bet kokio burbono, o gamyklos darbuotojų
reikmėms mažais kiekiais gaminamo specialaus burbono. Medžioklė praėjo puikiai
ir kitais metais, renkantis į jau tapusia tradicine medžioklę, visi paprašė
paimti nu to... kaip ten to... nu kuris su laukiniais kalakutais burbono. Taip
ir atsirado brendas Wild Turkey.
Tiesa ant butelio nurodyta jog brendas atsirado 1855 metais, tačiau tai tik
gudrus marketingo žingsnis. Kompanija vietoj Wild Turkey atsiradimo datos rašo
savo.
Po antro pasaulinio karo kompanijos
gyvenime nenutiko nieko ypatingo, iš pradžių juos įsigijo Pernod Ricard, o 2009 metais ji perėjo į Campary
Group nuosavybę. Campary Group planuoja ir toliau tęsti šio brendo gyvenimą.
Wild Turkey 101
Klasikinė
kompanijos Austin Nichols burbono markė. Kalbama jog tai kaip tik ir yra ta
pati legendinė markė. Laikoma amerikietiško baltojo ąžuolo statinėse ir turi
50,5 laipsnių stiprumą. Pasižymi tamsiai auksine spalva ir turtingu aromatu.
Skonyje galima rasti vanilės ir karamelės natas su aiškiai išreikštu apelsino
ir medaus prieskoniu.
Wild Turkey 86,8
Patys gamintojai
laiko jog ši rūšis puikiai tinka kokteiliams. Ji švelnesnė už kitas rūšis ir
yra 43,4 laipsnių stiprumo. Gėrimas sodrios aukso arba gintaro spalvos,
pasižymi turtingu švelniu su vanilės ir karamelės atspalviais, aromatu.
Wild Turkey Rare Breed
Šios rūšies
išskirtinumas – jos stiprumas 54,2 laipsnio. Skirtingai nei daugelis kitų
burbono rūšių, ji neskiedžiama vandeniu, o yra tokio pavidalo spiritų mišinys,
kokiu jie buvo paimti iš statinių. Imami 6, 8 ir 12 metų išlaikymo burbonai.
Rezultate gaunamas tamsiai auksinės spalvos burbonas pasižymintis ypatingai
turtingu kvapu. Ragaudami galim pajausti apelsinų ir mėtų atspalvius, taip pat
lengvą šviežių tabako lapų prieskonį.